Microproducts
Image default
Aanbiedingen

7 Veelvoorkomende fouten voor beginners in het Google Display Netwerk

front end coding

Het lanceren van campagnes in het Display Netwerk (Display Netwerk), met al het aanpassingsgemak, heeft zijn valkuilen. Beginners of experts met een geringe expertise maken fouten bij het opzetten van een campagne, het kiezen van zoekwoorden en het gebruik van uitsluitingen. Dit komt vaak doordat netwerkcampagnes onbewust gelijkgesteld worden met zoekmachines, hoewel ze een andere logica en focus hebben:

  • Bij onze zoektocht richten we ons op de “hete” vraag: het publiek dat hier en nu een product of dienst nodig heeft.
  • Bij netwerkcampagnes wordt gewerkt met uitgestelde vraag – consumenten zijn in het verleden geïnteresseerd geweest in een product of dienst (als we ons richten op een publiek dat interactie heeft gehad met onze website of heeft gezocht naar vergelijkbare producten / diensten), maar we weten niet zeker of het verzoek op dit moment relevant is. Het is onze taak om de gebruiker eraan te herinneren dat dit product of deze dienst ooit interessant voor hem was.

Op basis van deze verschillen moet u bij het maken van KMC-campagnes uw eigen structuur, set sleutels en instellingen gebruiken. Laten we bij elk punt stilstaan ​​en de typische fouten in meer detail analyseren.

Fout 1. Campagnes kopiëren uit de zoekresultaten

In zoekcampagnes reageren we op allerlei soorten gerichte gebruikersvragen. Daarom omvat de semantiek zowel hoogfrequente zoekopdrachten (bijvoorbeeld “koop een Sony-tv”) en beperkte zoekopdrachten (“koop een Sony-tv in Brussel”).

Wanneer u zoekwoorden in netwerken target, is het belangrijk om te onthouden dat het systeem zelf de sites selecteert waarop de weergave zal worden uitgevoerd. Sleutelzinnen moeten 2-3 woorden lang zijn. Als we in de campagne zoekopdrachten van vijf of meer woorden opnemen, evenals zoekopdrachten met een lage frequentie, zal het voor de site moeilijk zijn om relevante pagina’s te selecteren. Dit zal ertoe leiden dat de zoekwoorden de status ’te weinig overeenkomende pagina’s’ hebben en helemaal geen vertoningen in de campagne.

Fout 2. Het gebruik van sleutels in het exacte zoekwoordtype

Bij het gebruik van zoekwoorden in een woordgroep of exact zoektype, moeten we niet vergeten dat we het bereik opzettelijk verkleinen, aangezien we het systeem niet de mogelijkheid geven om te tonen op basis van gelijkenissen en synonieme varianten van onze sleutels, waardoor de pool van sites voor het weergeven van advertenties in advertentienetwerken wordt uitgebreid.

“+” Modificatoren kunnen ook het verkeer in algemene termen beperken. Probeer ze uit uw online campagnes te verwijderen en houd wijzigingen bij.

Fout 3. Groepering van 1 sleutel – 1 groep

Sommige adverteerders werken nog steeds met de structuur van 1 sleutel = 1 groep bij het zoeken en dragen deze praktijk over naar het netwerk. In dit geval bestaat het risico dat u dezelfde status “te weinig relevante pagina’s” tegenkomt, wat gemakkelijk had kunnen worden vermeden door verschillende woorden die in betekenis gemeen zijn binnen één groep te combineren.

Aan de andere kant is er een benadering waarbij de toetsen worden gecombineerd in een of twee groepen. Hier moet u onthouden dat het systeem probeert een geschikte site te vinden op basis van alle trefwoorden in de groep. Hoeveel relevante sites zullen een platform voor 100-200 zoekopdrachten tegelijk kunnen vinden?

Fout 4. Uitsluitingszoekwoorden verplaatsen van zoeken naar het netwerk

Uitsluitingszoekwoorden hebben vergelijkbare, maar nog steeds verschillende functies bij het zoeken en op internet. U hebt bijvoorbeeld het woord “abstract” aan de uitzonderingen toegevoegd. In de zoekopdracht komt u eenvoudigweg niet opdagen voor een verzoek dat deze sleutel bevat, en sluit u in het netwerk sites uit over het onderwerp training waarop abstracts kunnen worden gepost. Daarom kunt u uitsluitingszoekwoorden in netwerken gebruiken, maar let goed op welk deel van de doelgroep u achterlaat en of het zeker niet uw potentiële klanten zijn.

Fout 5. Versnelde levering gebruiken in alle netwerkcampagnes

Een andere mythe: je moet altijd een versnelde weergavemethode gebruiken op de netwerken. Ik wil u eraan herinneren dat deze instelling in een advertentiecampagne van invloed is op hoe vaak uw advertentie wordt weergegeven en hoe snel uw dagbudget wordt besteed.

Met een versneld budget moet er rekening mee worden gehouden dat de daglimiet al in de eerste helft van de dag kan worden bereikt – dienovereenkomstig zullen er de rest van de tijd geen indrukken zijn. En als we voor zoeken kunnen vertrouwen op statistieken over de meeste conversie-uren, dan is er in de netwerken geen dergelijke duidelijkheid. Om het moment te vangen waarop een gebruiker op ons aanbod let, is het belangrijk om gedurende de dag te verschijnen.

Als een campagne daarentegen problemen heeft om het dagbudget te halen, kunnen we met de versnelde weergavemethode vaker weergeven op de door het systeem geselecteerde plaatsingen en meer klikken ontvangen dan met de gedistribueerde weergavemethode.

Fout 6. Besparen op advertenties.

Er zijn veel artikelen op internet met lijsten met de “meest effectieve” bannerformaten.

Er is geen eenduidig ​​concept van “populair formaat”. Formaten verschillen in efficiëntie, afhankelijk van het bedrijfsgebied, product of dienst, geselecteerde semantiek, kosten per klik, bannerontwerp.

Het Display Netwerk omvat veel sites en elke site heeft zijn eigen advertentieblokformaten. Als we slechts 2-3 van de mogelijke gebruiken, beperken we vertoningen op andere doelsites. Houd er rekening mee dat grote bannerformaten die zijn ontworpen voor desktops niet op mobiele apparaten worden weergegeven en dat u daarom het risico loopt mobiel verkeer te verliezen. Beknibbel niet op de resultaten, leg de klant uit hoe belangrijk het is om alle mogelijke bannerformaten te gebruiken.

Fout 7. Het gebruik van andermans lijsten met ineffectieve sites

Veel specialisten nemen hun toevlucht tot andermans lijsten met “slechte” sites, vooral wanneer ze worden gepubliceerd door bureaus of als ze zijn opgenomen in een artikel dat een cool case beschrijft.

Maar je hoeft jezelf alleen maar de vraag te stellen: “Wat zijn ineffectieve sites voor het bedrijf van mijn klant?”. Hoe de wens om lijsten met ineffectieve sites te gebruiken om tv’s over auto-onderwerpen te adverteren, abrupt zal verdwijnen.

De belangrijkste aanbeveling voordat u met een wereldwijde opschoning begint, is om eerst naar zoekwoorden te kijken. Genereren sommige sleutels vuil verkeer en irrelevante sites? Het kan de moeite waard zijn om dergelijke zoekwoorden te stoppen of zelfs alle onderwerpen toe te voegen waarop ze betrekking hebben op de uitzonderingen.

Gevolgtrekking

Er zijn veel nuances in het werken met Google Netwerk-campagnes waar u goed op moet letten, anders loopt de effectiviteit ervan gevaar. Maar het is precies vanwege hun variabiliteit dat de CMR-campagnes flexibel zijn geconfigureerd voor de doelgroep, rekening houdend met de targeting op leeftijd, geslacht, geo, interesses, bronnen die potentiële klanten bezoeken. U kunt altijd de juiste indeling voor uw advertentie kiezen op basis van uw campagnedoelen, of het nu een advertentie met platte tekst, gerenderde tekst of video is. Het Google-netwerk omvat meer dan 80% van de internetgebruikers, onder wie zeker degenen die het product van uw klant nog niet kennen.

Met behulp van KMC-campagnes kunt u het publiek kennis laten maken met een nieuw product / dienst, zelfs voordat ze ernaar gaan zoeken in de zoekopdracht, daarom wordt het netwerk vaak gebruikt om vraag te genereren, te informeren en interesse in een nieuw product op te wekken, en om de communicatie met de klant in de toekomst te onderhouden.

Checklist, waarmee u uzelf kunt controleren op de afwezigheid van typische fouten:

  • Gebruikte semantiek, bestaande uit 2-3 woorden, voornamelijk hoogfrequente zoekopdrachten;
  • Over de opbouw van de campagne is goed nagedacht: trefwoorden worden zo gegroepeerd op hun betekenis dat het systeem geschikte sites kan selecteren, waarbij de nadruk ligt op woorden binnen één groep;
  • Het brede type key matching is ingesteld, de “+” modifier is afwezig;
  • Uitsluitingszoekwoorden worden alleen gebruikt om een ​​specifieke doelgroep uit te sluiten;
  • De budgetinstellingen zijn optimaal (gebruik de versnelde of gedistribueerde weergavemethode, uitgaande van de statistieken van de besteding van het dagbudget van de campagne);
  • Banners van alle formaten (gif en html 5) voorbereid;
  • Uitgesloten inhoud is ingesteld en weergave is beperkt op sites met gevoelige onderwerpen, evenals weergaven op inhoudstype zijn uitgesloten:
  • Er is een onderwerp (‘uitsluitingscriterium’) ingesteld en irrelevante sites zijn verwijderd. Deze lijst moet worden aangevuld bij het voeren van een advertentiecampagne.
  • In-app-advertenties zijn uitgeschakeld om inkomend verkeer relevanter te maken. Ga naar de campagne-instellingen in de nieuwe Google Ads-interface en schakel de bijbehorende selectievakjes uit.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

web developer

https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html