Tegenwoordig zijn er veel vacatures beschikbaar in de functie van financieel klantcontact medewerker. Een inbound callcenter krijgt uiteenlopende vragen van klanten. Neem als voorbeeld zorgverzekeraars. De vragen kunnen te maken hebben met polisvoorwaarden, vergoedingen en maandelijkse afschrijvingen. Als inbound medewerker beantwoord je deze vragen met behulp van informatie systemen die beschikbaar worden gemaakt voor de medewerkers. Je krijgt als medewerker vaak te maken met persoonlijke situaties van een klant. Het is dan belangrijk om een professionele houding aan te houden en je in te leven in de situatie van de klant. Je moet op een tactvolle wijze informatie proberen over te brengen. Na het beantwoorden van de vragen moet je de gegevens van de klant opvragen en deze invoeren in de juiste systemen. Als inbound medewerker moet je snel kunnen schakelen tussen verschillende computer systemen. Je moet namelijk gegevens invoeren terwijl je mensen te woord staat aan de telefoon. Naast het beantwoorden van vragen en het verlenen van informatie moet je klanten ook helpen bij het afsluiten van diverse verzekeringen of abonnementen. Wanneer je van plan bent om als inbound medewerker aan de slag te gaan moet je uiteraard goede communicatieve vaardigheden hebben. Ook moet je klantvriendelijk en servicegericht zijn naar de klanten toe. Je werkt namelijk voor een groot bedrijf en creëert het beeld dat de klant van het bedrijf zullen hebben. Een voorbeeld van een inbound callcenter is bizziphone. Zij maken het voor organisaties mogelijk om gebruik te maken van een antwoordservice. Je krijgt een eigen vaste telefoniste die voor jou de telefoon zal aannemen en de vertrouwde stem voor de klanten zal zijn. Bij deze callcenter nemen ze helaas geen callcentermedewerkers aan. Bedrijven hebben liever een eigen telefoniste met dezelfde stemgeluid. Al met al zijn er veel vacatures aanwezig voor diverse callcenter medewerkers en is hier zeker werk in te vinden. |
Meer weten : bezoek de bron |