Dat het als bedrijf belangrijk is om een goede website te hebben, is geen geheim meer. Er bestaat dan ook een goede kans dat jij al een hele mooie website hebt. Maar functioneert deze ook zoals je zou willen? Het komt nog vaak voor dat bedrijven wel een mooie website hebben, maar dat de potentiële klanten deze nog niet kunnen vinden. Als dit bij jou ook het geval is, kan content optimalisatie een goede oplossing zijn om jouw website beter op de kaart te zetten.
Wat is content optimalisatie?Om vindbaar te zijn in zoekmachines als Google heb je content nodig. Met content bedoelen we bijvoorbeeld teksten. Op basis van die content bepaalt Google waar de website over gaat. Zo wordt bij zoekopdrachten beslist of de content van jouw website relevant is voor die zoekopdracht. Door middel van content optimalisatie wordt de content van jouw website verbeterd, zodat de website beter vindbaar wordt.
Hoe werkt content optimalisatie?Met content optimalisatie is het belangrijk om te bepalen wat de juiste zoektermen zijn om de juiste doelgroep te bereiken. Uit dat zoekwoordenonderzoek worden termen gegroepeerd, die vervolgens in de tekst worden verwerkt. Die teksten zijn dan niet gericht op een zoekterm, maar er worden teksten ontwikkeld over een bepaald onderwerp. Daarbij wordt rekening gehouden met de dichtheid van de zoektermen die in de tekst komen. Ook wordt goed gekeken naar de opbouw van koppen en subkoppen met bijpassende alinea’s.
De voordelen van content optimalisatie
Begin gelijk!Nu je weet wat content optimalisatie inhoudt, is het tijd om ermee aan de slag te gaan! Hulp nodig of op zoek naar een aantal tips? Neem contact op met de specialisten van Traffic Today!
|
https://www.traffictoday.nl |