Tips voor het maken van een bedrijfsfilm

Microproducts

Met een bedrijfsfilm brengen bedrijven hun producten/diensten of hun organisatie onder de aandacht van de mensen. Omdat het brein visueel is ingesteld, is een bedrijfsfilm voor een onderneming raadzaam om te maken. De reden hiervoor is dat een boodschap op die manier beter blijft hangen en het levert je bedrijf ook een visuele identiteit op. Aan welke kenmerken moet een goede bedrijfsvideo echter voldoen?

Laat je leiden door je inspiratie en filosofie

Inspiratie opdoen is een van de eerste en meest belangrijke stappen bij het maken van een bedrijfsvideo. Of je nu zelf een bedrijfsfilm maakt of de productie uit handen geeft aan een professioneel productiebedrijf zoals Playforward; in beide gevallen is het raadzaam om na te denken over hoe jij wil dat je bedrijfsvideo komt uit te zien en welke boodschap het moet overbrengen.

De klant is altijd koning

Een bedrijfsfilm moet aanslaan bij je doelgroep: de klant. Daarom is het wijsheid je eerst in de klant te verplaatsen. Denk aan wat voor problemen ze hebben en wat voor een oplossing ze hiervoor verwachten. Zet de sterke punten van je bedrijf om in klantvoordeel. Een klant wil immers weten hoe die er zelf beter van wordt, waardoor ze kiezen voor jouw bedrijf.

Zoek en vind?

Wanneer je een goede bedrijfsvideo vervaardigd hebt, ben je er nog niet uiteraard. Je wil immers ook dat je zorgvuldig gemaakte bedrijfsfilm bekeken wordt. Je moet dus ook aandacht besteden aan de publicatie. Werk een publicatieplan uit waarin je aandacht besteedt aan de distributie van je bedrijfsfilm op je website, YouTube en social media-kanalen.

Bewaar je materiaal

Vooral wanneer je een bedrijfsvideo laat maken door een videomarketingbureau, zorg dan dat je het montage- en ruwe beeldmateriaal bewaart na de publicatie. Als er iets kleins veranderd wordt in jouw productieproces of een van de handelingen, dan kun je dit altijd aanpassen zonder een compleet nieuwe bedrijfsfilm te hoeven maken.

https://www.playforward.nl/