Toppositie in Google is essentieel

Welk bedrijf wilt zijn online zichtbaarheid nou niet vergroten ten opzichte van de huidige situatie. Kan een toppositie Google hierin een belangrijke rol spelen? Het antwoord hierop is volmondig ja. Het is bewezen dat bedrijven die hoog staan in Google een veel groter percentage bezoekers binnenhalen middels de zoekmachine dan bedrijven die bijvoorbeeld onder aan de eerste pagina komen te staan. Veel bezoekers scrollen niet eens naar beneden maar baseren hun keuze voor een bedrijf vaak op datgene wat ze als eerst zien daarom is het verkrijgen van een toppositie zo enorm belangrijk voor bedrijven.

Je kan een hoge positie in de zoekmachine krijgen door advertising, dit is de betaalde variant om hoog in Google te komen. Aan de andere kant is er ook de ‘onbetaalde’ manier, hier gaat het om organische zoekwoorden die veel moeten terugkomen om een hogere positie te verkrijgen of door middel van verwijzingen van andere websites met een hoge autoriteit naar jou bedrijf toe.

Je wilt natuurlijk als bedrijf zijnde ook meten hoe de resultaten zijn van de campagnes die je hebt uitgevoerd voor jou bedrijf. Als de resultaten namelijk niet voldoen aan je verwachtingen kan je dit aanpassen en wellicht verklaren waarom het op dat desbetreffende moment niet aansluit bij de doelgroep van jou bedrijf.  

Je kunt meten waar bezoekers op jou website de site verlaten, hoelang de bezoekers zich op jou website bevinden, hoe de bezoekers naar jou pagina komen en het aantal paginaweergaven van jou bedrijf. Je kunt heel dit proces van het verbeteren van jou positie in Google zelf volledig in handen nemen of uitbesteden aan een bedrijf zoals E-conomy, dit is een bedrijf die beschikt over jarenlange expertise en ervaring op het gebied van (online)marketing. Vaak is het zo dat dit soort bedrijven dit proces van zichtbaarheid vergroten veel effectiever kunnen aanpakken dan jij dit zelf kunt.

Meer weten : bezoek de bron