Voor sommige bedrijven is de negen tot zes mentaliteit volledig voorbij. De bedrijfsvloer-goeroes hebben nieuwe ideeën ontwikkeld rondom het werken. In dit artikel vindt je een aantal van deze ideeën, inclusief de voor- en nadelen. Of deze ideeën werken of niet is nog de vraag.
Het eerste idee is zelf je werkplek uit kiezen. Door de online revolutie zijn, volgens sommige, de kantoren helemaal niet meer nodig. Alles kan vanaf je eigen gekozen locatie. Het voordeel is hierbij dat je een eigen locatie kan kiezen, wat natuurlijk erg fijn is. Het nadeel aan deze methode is dat overleg tussen collega’s lastiger is geworden. Er kan telefonisch overlegd worden, echter is fysiek contact altijd de beste optie om met iemand te overleggen. Dit komt doordat er telefonisch moeilijker emoties kunnen worden afgelezen.
Het tweede idee is om werknemers zelf te laten bepalen hoeveel ze werken. De werknemers worden hierbij alleen maar beoordeeld op het werk dat geleverd wordt. Het is dus belangrijk om goede target van tevoren af te stemmen. Het voordeel van zo werken, als werkgever, is dat je ervan uit kan gaan dat targets worden behaald. Als werknemer is het natuurlijk hartstikke fijn dat je je eigen uren kan bepalen. Hierdoor kan je van tevoren precies af stemmen hoeveel tijd je nodig hebt. Je zal dus geen onnodige uren maken. Het is voor de werkgever wel handig om een urenregistratie app te gebruiken.
|
Meer weten : bezoek de bron |