Lees hier hoe je commerciële vaardigheden kunt gebruiken in jouw garage

Het hebben van commerciële talenten is net zo belangrijk als het hebben van goede automonteurs. Zeker omdat niet iedereen de juiste commerciële instelling heeft en het aanleren van deze vaardigheden kan soms best lastig zijn. Wil je jouw commerciële vaardigheden of die van je werknemers verbeteren? Dan kan het volgen van commercieel opleidingsplan zeker helpen. Hier leer je dingen als het maken en houden van tevreden klanten, klantrelaties opbouwen en onderhouden of bedrijfsprocessen optimaliseren. Deze vaardigheden zijn een must voor een winstgevend garagebedrijf. 

Ga netwerken voor nieuwe klanten

Hoe kom je aan nieuwe klanten? Door te netwerken natuurlijk! Kijk bijvoorbeeld eens naar familie, kennis of vrienden. Zouden zij misschien niet iets kunnen betekenen voor je bedrijf? Dit is een laagdrempelige manier van nieuwe klanten aantrekken. Als klanten eenmaal klant zijn, is het belangrijk hen te behouden. Het behouden van huidige klanten kost namelijk minder moeite dan het aantrekken van nieuwe klanten. Tijdens een commercieel opleidingsplan leer je daarom ook hoe je jouw doelgroep kan bepalen en benaderen. Daarnaast geven we tips voor het voeren van een ‘netwerkgesprek’. 

Samenwerken en samen ontwikkelen

Het is belangrijk om te weten hoe je bedrijfsprocessen kunt optimaliseren. Hierna kun je een goed gestructureerd plan opstellen om dit te realiseren. Hierdoor zal je meer overzicht en rust creëren en zal de klanttevredenheid toenemen. Efficiënt werken is een must, maar ook samenwerken is minstens zo belangrijk. Weten waar anderen binnen het bedrijf mee bezig zijn en hierop in kunnen spelen. Wat als we van elkaar niet eens meer weten wat we aan het doen zijn? Dan kan het een grote chaos veroorzaken binnen het bedrijf. Belangrijk is het kritisch leren kijken naar de werkzaamheden van je collega’s zodat je hier passende en leerrijke feedback op kunt geven. Als je samen wil ontwikkelen, zul je ook goed samen moeten kunnen werken. Tijdens een commercieel opleidingsplan kom je veel te weten over zowel individuele- als teamontwikkelingen en leer je effectief overleggen aan de hand van de klantvraag.

Ook voor jouw garagebedrijf heeft het
 commercieel opleidingsplan veel te bieden. Wat dacht je bijvoorbeeld van het verbeteren van je verkoopstrategie? Het tweede doel is resultaat in omzet en rendement. Niet eenmalig, maar met een blijvend effect voor de toekomst. Wil je inzicht krijgen in je doelen en hoe je deze kunt bereiken? Tijdens het commercieel opleidingsplan van Automotive Academy wordt er gewerkt met herkenbare situaties uit de praktijk. Dit maakt het eenvoudig de geleerde vaardigheden vervolgens toe te passen in de praktijk. Benieuwd geworden? Bekijk dan wat Automotive Academy nog meer te bieden heeft in een commercieel opleidingsplan. Automotive Academy: het onafhankelijke instituut dat alle automotive kennis van Nederland onder één dak samenbrengt.

Meer weten : bezoek de bron